سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم عکاسی صنعتی

در دنیای تجارت و کسب و کار امروزی، عکس و عکاسی بیش از هزاران واژه می‌ارزد. همه چیز از وبسایت‌ها تا بروشورها و آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی به کیفیت و زیبایی عکس‌هایی بستگی دارد که پیام کسب و کار را به دیگران می‌رساند.
عکاسی صنعتی یک رشته حرفه‌ای از عکاسی است که برقراری ارتباط با مشتری و سایر کسب و کارها را به منظور به تصویر کشیدن فرآیند صنعتی، ابزار و ماشین‌آلات هر تجارت، ممکن می‌سازد.
عکس‌ها علاوه بر آنکه باید جذاب باشند و رنگ و نور مناسب و متعادلی داشته باشند، باید بتوانند پیام آن کسب و کار را در کسری از ثانیه به بیننده انتقال دهند. به همین دلیل است که این سبک عکاسی صنعتی به عکاس‌های حرفه‌ای با سال‌ها تجربه در محیط‌های صنعتی و سایت‌های کارخانه‌ها نیاز دارد.

آموزش عکاسی صنعتی


نکات مهم عکاسی صنعتی

1- برای عکاسی صنعتی حتما دستیار داشته باشید.

شاید داشتن دستیار در خیلی از حرفه ها مهم نباشد، اما در کار عکاسی صنعتی بی نهایت مهم است که شما یک دستیار به همراه داشته باشید. در واقع عکاسی کردن به تنهایی خیلی سخت تر از چیزی است که فکرش را میکنید، وجود یک دستیار می تواند کارها را برای شما آسان تر کند و کار عکاسی صنعتی را سریعتر پیش ببرد.

2-نورپردازی مناسب داشته باشید

نور یکی از ارکان اصلی تمام انواع عکاسی است. آموزش عکاسی صنعتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و چه بسا اهمیت نورپردازی در آن از برخی زیر شاخه های دیگر هنر عکاسی بیشتر تلقی می شود.
استفاده از رفلکتور متناسب با محصول، بهره گرفتن از نورپردازی نرم یا سافت به وسیله قطع کردن فلاش دوربین و استفاده از فلاش استودیویی همراه با جعبه سافت، دقت در انتخاب زاویه انعکاس، توجه ویژه با بازتاب و سایه ها و افزودن درخشش در صورت نیاز، از جمله مواردی است که باید در عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین در عکاسی صنعتی، نوع محصول نیز اهمیت ویژه ای دارد.

عکاسی صنعتی

3- از tethering استفاده کنید.

tethering به معنی اتصال دوربین به کامپیوتر یا لب تاب است. این کار به این دلیل انجام می شود که هر عکسی که گرفته می شود بلافاصله به کامپیوتر منتقل شود و شما بتوانید در صفحه دسکتاپ با وضوح بیشتری عکس های گرفته شده را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

4-اهمیت ویرایش تصاویر

به عنوان نکته آخر عکاسی صنعتی، اهمیت ویرایش و ادیت را مطرح می کنیم که نقش بسزایی در رسیدن به نتیجه مطلوب و جلب رضایت مشتریان دارد.
اگر عکاس حرفه ای نباشید و به دنبال تقلید از مدل های عکاسان دیگر باشید، قطعا با دیدن عکس های خامی که در فرایند عکاسی صنعتی تهیه کرده اید، سر خورده می شوید.
باید بپذیریم که عکس های تبلیغاتی، بدون ادیت و روتوش قابلیت جلب نگاه ها و به نمایش گذاشتن منحصر به فرد محصولات را نخواهند داشت. به همین دلیل، یک عکاس خصوصا فردی که در زمینه عکاسی صنعتی فعالیت می کند، باید به مهارت های ویرایش، ادیت و ریتاچ مسلط باشد.

توصیه استودیو عکاسی پادینا این است که اگر از صاحبان کسب و کار و صنایع هستید حتما برای تبلیغات و برندسازی از عکاسی صنعتی استفاده کنید.