سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 نکته مهم عکاسی اسپرت

گرفتن عکس در آتلیه عکاسی اسپرت یک رویداد هیجان انگیز است؛ خواه عکس تکی خودتان باشد یا با خانواده برای گرفتن عکس بروید یا این عکس اسپرت به همراه همسرتان گرفته شود. اما هیچ چیزی بدتر از این نیست که پس از دیدن نتیجه نهایی ناامید شوید، چون لباس مناسب برای عکس اسپرت تان نپوشیده بودید. برای این که بتوانید یک هماهنگی مناسب از لباس ها هنگام عکاسی در آتلیه عکاسی اسپرت داشته باشید می توانید از نکات ساده این مقاله استودیو عکاسی پادینا استفاده کنید.

آتلیه عکاسی اسپرت

ترکیب استایل ها 

هدف این تکنیک در آتلیه عکاسی اسپرت این اسـت کـه تمام عناصر یک استایل کامل مانند الگوها، پارچه ها و … را کنار هم قرار دهد و توازن را بر هم زند.

این بر هم زدن توازن می‌تواند شامل هر نوع ترکیب و ست کردنی باشد. از جمله ترکیب کفش های کتانی با یک دامن چسبان رسمی و ست های راه راه. اگر عاشق لباسهای رنگی هستید، از تکنیک کنار هم پوشیدن رنگ های متضاد استفاده کنید و سایه های متفاوتی مانند بنفش و نارنجی یا قهوه ای و آبی فانتزی را با هم ست کنید.

انتخاب توناژ رنگی

اگر به همراه خانواده یا همسرتان در آتلیه عکاسی اسپرت حاضر می شود می توانید توناژ ( Tonnage ) رنگی لباس هایتان را به شکل زیر انتخاب کنید:

توناژ رنگی مشابه ؛ شما ممکن است لباس کاملا همرنگ پیدا نکنید (حتی رنگ مشکی طیف مختلفی از رنگ را دارد )، اما می توانید با انتخاب رنگ های مشابه ست لباس زیبایی داشته باشید .

رنگ های مکمل: یا همان رنگ های متضاد هستند که حتی گاهی جلوه بیشتری به عکس های شما می بخشند . فقط کافی است یک تضاد رنگی صحیح برای لباس هایتان انتخاب کنید ( مثل بلوز و شلوار مشکی برای آقا و یک پیراهن قرمز برای خانم در صورت داشتن یک پاپیون و یا کراوات قرمز برای آقا و یک کفش پاشنه بلند مشکی برای خانم جلوه عکس شما تا چندین برابر بیشتر خواهد شد. 

انتخاب لباس های لایه لایه 

با اضافه کردن لایه های مختلف بـه لباس های خود می‌توانید ظاهری جذابتر و هماهنگ تری در آتلیه عکاسی اسپرت داشته باشید. راه های مختلفی برای اینکار وجوددارد کـه میتوان بـه ترکیب کردن پارچه های مختلف با یکدیگر اشاره کرد. مثلاً می‌توانید پارچه هایی مانند مخمل، ابریشم، گیپور، چرم، پارچه های توری و کشمیری را با پارچه های معمولی مانند کتان ترکیب کنید و اصلا از نتیجه آن ترسی نداشته باشید.

لایه لایه لباس پوشیدن

انتخاب اکسسوری

 اگر ست لباس های مناسب برای عکس را انتخاب کردید حالا نوبت انتخاب اکسسوری هاست که شامل هر آنچه از لوازم جانبی مثل عینک آفتابی ، کفش ، گل سر، ساعت ….می باشد . اگرچه این لوازم شاید در نگاه اول خیلی مهم نباشند  اما تأثیر بسزایی در زیبایی عکس های شما در آتلیه عکاسی اسپرت دارند.

نوع آرایش 

نوع و رنگ آرایش و حتی مدل مو های شما نیز روی چگونگی عکس هایتان تاثیرگذار است. به گونه ای که با توجه به رنگ لباس بهتر است رنگ آرایش تان (مثل رنگ رژ و یا سایه و یا حتی رژگونه) را به آن نزدیک کنید. نکته ضروری سادگی شما در این عکس هاست! سعی کنید نوع آرایش تان تا حد زیادی لایت و ملایم باشد تا عکس هایتان در آتلیه عکاسی اسپرت طبیعی تر ثبت شود.

 

در آخر توصیه استودیو عکاسی پادینا این است که گاهی انتخاب لباس های ساده اما شیک و حتی تک رنگ می تواند عکاس ها جذاب تری را برای شما به ارمغان بیاورد.